Nenad Kukurin

Kukuriku, što je to?

Kukuriku je jedna dugogodišnja tradicija, prezime Kukurin, ukratko to sam ja. Kukuriku je nastao 1967. Moj tata je isto iz građevinskih voda krenuo u ugostiteljske. Kukuriku ima 120 godina dugu tradiciju u ovom poslu. Otvorio je prvi a la cart restoran u Opatiji i iz prezimena Kukurin su došli na ideju da ga nazovu Kukuriku. Mislim da su uspjeli s logom i s vrlo zvučnim imenom Kukuriku. Moj tata je u ono vrijem bio vrlo avangardan, imali su već 1967. bazen s jastozima i u svemu je bio vrlo inovativan i drugačiji. On je bio čovjek ispred svoga vremena. A i kad sam otvorio Kukuriku bilo je pogodno što sam imao međunarodnog iskustva, živio sam vani 6 godina tako da mi je to dosta pomoglo. Ideja je bila da se restoran otvori u Kastvu jer sam ja veliki zaljubljenik u Kastav. S međunarodnim iskustvom sam se vratio u Hrvatsku s velikom željom da otvorim lokal, posebice u Kastvu. To se i ostvarilo. Kad smo ga otvorili, uvidjeli smo da moramo biti malo drugačiji, prepoznatljivi, i onda smo krenuli u smjeru slow food-a. Na početku nije bila ideja čisto slow food, nego smo počeli drugačije kuhati, iz razloga što smo imali drugačiju komunikaciju s gostima i drugačije prezentiranje hrane, takav je način spontano prešao u slow food. Onda sam ja takav način etablirao i do dan danas držimo isti stil. Osobito je bilo zgodno to što smo radili bez karte (menija). Ne bih ja rekao da je to slow food, iako dobar dio postulata slow food pokreta prakticiramo, što podrazumijeva i veliki izbor vina koja se sljubljuju s hranom, da kuhamo sezonski, nastojimo koristit namirnice koje su u bližoj okolici tako se dobije jedinstvena prepoznatljivost okusa i mirisa kraja u jelu, a forsiramo i široki odabir hrvatskih vina.

Kakva je filozofija Kukuriku-a? - Misija i vizija iz perspektive gosta

Mi smo ugostiteljska branša, i mi taj glagol ugostiti naglašavamo u potpunosti. Mi nastojim da se gost kada dođe kod nas osjeća kao kod kuće, da mu je ugodno, da je opušten. Sami ambijent i cijela priča je vrlo personalizirana prema gostu, ali na jedan vrlo šarmantan i simpatičan način, s tim da je u potpunosti zastupljena profesionalnost. Profesionalnost je na prvom mjestu, a onda i pristupačan, spontaniji, ne krut način, kako bi se gost osjećao baš ugošćeno.

Tko je gost kukuriku-a?

Pa to je gost koji daje naglasak na hedonizam, ljudi koji su osviješteni što se tiče eno-gastro priče, ljudi koji vole lijepo i koji vole uživati. Ljudi za koje nije bitno da im hrana i piće zadovolje samo fiziološke potrebe, nego da konzumaciju izdignu na jednu višu razinu i da pri tome prvenstveno uživaju.

Što nastojite izbjeći?

Nastojimo izbjeći bit dosadni. Prvenstveno želimo biti pošteni i biti iskreni prema hrani i prema gostima. Nastojimo izbjeći da gosti budu nezadovoljni, nastojimo izbjeći greške. Mi smo ipak ljudi koji griješe, ali nastojimo da se greške ne događaju i da gosti ne budu nezadovoljni. Želimo biti prepoznatljivi kao i izbjeći da nas drugi kopiraju, iako se to stalno događa.

Što za Kukuriku znaći Kastav?

To je mjesto gdje ljudi rado dolaze. Jedno drugom smo predodređeni. Kastav je taj jedan prekrasni ambijent u kojem mi dobro funkcioniramo, gdje gosti dolaze, gdje se gosti opuštaju, a onda mi dodajemo Kastvu jedan imidž koji i zaslužuje. Jedan drugog upotpunjavamo

Procjene / očekivanja od Kukuriku restorana i hotela?

Zatvaramo staru i otvaramo novu knjigu s puno više stranica, puno ozbiljniju gdje ćemo se moći puno više iskazati i pokazati ono što znamo i ono što možemo, što dijelom do sada nismo bili u mogućnosti pokazati. To je naš projekt, ali i projekt cijele zajednice i cijelog grada. Imamo jako dobar preduvjet, napravili smo jedan objekt koji nema neku široku konkurenciju u ovakvom smislu da može ponuditi ovako autentičnu i osobnu priču koju možemo dopuniti samim smještajem i da to bude u punom smislu riječi. Zadržat ćemo ovaj nivo, ali ćemo nastojati bit i bolji i ustrajat na kreativnosti i dati više mašti na volju jer sada imamo infrastrukturu koja će nam to pomoći ostvariti. Standard ponude koji sada branimo visoki je standard, ali je bitno postaviti i takve standarde koje možeš svakodnevno i obraniti.

Kada i kako nastaju Vaše kulinarske kreacije?

Ima više načina. Jedan način je da idemo po svijetu i gledamo što oni, ‘ajmo to tako reć’, bolji od nas ili iste kvalitete, rade. Oni mogu biti istog nivoa ali je filozofija i kultura drugačija, a samim tim i namirnice. Tu dobivamo inspiraciju, ali prvenstveno se inspiracija događa i jela nastaju – na tržnici. S dolaskom novih namirnica na tržnicu, dolaze i nove ideje koje se onda realiziraju. Zbog toga ja nemam dobavljača nego skoro svaki dan idem sam na tržnicu. Tu onda i profitiram jer nađem „kilo nečega“ od čega se može napravit nešto interesantno. U tome se očituje ta jedna iskrenost u gastronomiji koju mi branimo, poštena i iz srca. Mi kuhamo ono što bi mi voljeli jesti. Imamo dosta iskustva, a volimo i jest’ i pit’ i razumijemo to što radimo i nije nam problem slagati nova jela. Mi kuhamo kao što se svira jazz – improviziramo zato jer imamo dosta iskustva i u bazi je uvijek zastupljen profesionalizam – pa si onda to možemo dozvoliti.

Nenad Kukurin - Hotel & Restaurant Kukuriku Kastav
Nenad Kukurin